quarta-feira, 1 de julho de 2015

Relatórios sobre o show em Kanazawa FaOI (27/06).

Um frequentador do Fórum Goldenskate foi ao show de Yuzuru em  Kanazawa e para nossa sorte resolveu dividir sua experiência com os fãs de todo o mundo.  Esse fã adora o Brasil e os jogadores de futebol brasileiros,  uma amizade que conquistei graças a Yuzuru.  Obrigada, Hamaguri! 

So Sweet ★ Days

This is the report of the second show of Kanazawa FaOI on June 27, Sunday
I’ll divide report into a few parts.
(PART I)Part I is about his EX only.(Costume)As already posted, the design is something like this.Johnny Weir(Layout)3Lo(○), sit spin, hydro, 3S(○), doughnut spin, uplight spin (I’m not sure about the order.)(Choreography, music)To begin with, when I watched the new EX, I had no idea about the music and theme ("Requiem of Heaven and Earth ", “The Great East Japan Earthquake Requiem "3.11"” ). So any kind of image or thought wasn’t in my mind.What impressed me most was…, the choreography was totally different with his other performances’. It was not at all along the lines of his choreographies so far.It was a bit complicated and I was perplexed. I couldn’t put my fingers on it.It felt like even a bit avant-garde to me.His motion was changing quickly. His movement was harsh like a thunder and sharp like a knife.Music itself was beautiful. Nonetheless, there was nothing sweet, poetic lyrical..Groan, agony, deep sorrow, absurdity, etc. were lying there.And those dark emotions went nowhere. They remained there till the end.He seemed to deny something like catharsis or comfort in the interval..Then, right after the show, I knew the theme of music.Further, I typed his interview about new EX in Kanazawa FaOI pamphlet as described. It’s much more worthwhile than my poor report. It reflects his thought about EX, and is something inspirational. The interview was interesting (I hope someone will make a translation, an abstract, an interpretation..).He isn’t good at a type of performance to make him get a certain message across. He is better at expressing himself instead of giving some message towards people.Further, he tends to go too deep inside himself. As he is sometimes pointed out about it, so he tries to express something towards the outside of himself. But, since this EX is closely related to his personal experiences and the emotions therein, he feels he can allow himself to skate inside himself to such an extent that all of his emotions and body are melted in his own world.After reading the interview, the following thought came upon me. Certainly, he was just himself and honest with his emotion at that very moment .It was just my impression. His performance and emotion are to be different every time. According to interview, what he hopes is you shall cherish what you will feel to see this program. He thinks this music has no lyrics, so what he wants to convey and what audience receive actually from his EX are probably not the same, but it doesn’t matter.Sorry for long and subjective report. New EX was too heavy for me and I was thinking about it. Now that I completed it, I will go ahead. Thank you for reading.

"Este é o relatório do segundo show de Kanazawa FaOI em 27 de junho, domingo eu vou dividir relatório em algumas partes. (PARTE I) Parte I é sobre sua EX somente. (Costume) Como já foi publicado, o projeto é algo como isso. Johnny Weir (Layout) 3lo (○), sente-se rotação, hidrelétricas, 3S (○), rotação de rosca, rotação uplight (não tenho certeza sobre a ordem.) (coreografia, música) Para começar, quando eu assisti a nova EX, eu não tinha idéia sobre a música e tema ( "Requiem of Heaven and Earth", "The Great East Japan Earthquake Requiem" 3.11 "" ). Assim, qualquer tipo de imagem ou pensamento não estava em minha mente. O que mais me impressionou foi ..., a coreografia era totalmente diferente com suas outras performances '. Não era em absoluto ao longo das linhas de suas coreografias até agora. Foi um pouco complicado e eu estava perplexo. Eu não poderia colocar meus dedos sobre ele. Parecia até um pouco avant-garde para mim. Seu movimento estava mudando rapidamente. Seu movimento foi dura como um trovão e afiado como uma faca. próprio musical era lindo. No entanto, não havia nada doce, poético lírico .. Groan, agonia, tristeza profunda, absurdo, etc. estavam deitados ali. E essas emoções escuro não deu em nada. Eles permaneceram lá até o fim. Ele parecia negar algo como catarse ou conforto no intervalo .. Então, logo após o show, eu sabia que o tema da música. Além disso, eu digitei sua entrevista sobre a nova EX em Kanazawa FaOI panfleto como descrito . É muito mais vantajoso do que o meu pobre relatório . Ele reflete seu pensamento sobre EX, e é algo inspirador.
A entrevista foi interessante (espero que alguém vai fazer uma tradução, um resumo, uma interpretação ..).
Ele não é bom em um tipo de desempenho para fazê-lo ter uma certa mensagem. Ele é melhor em se expressar em vez de dar alguma mensagem para as pessoas.
Além disso, ele tende a ir muito fundo dentro de si mesmo. Como ele é, por vezes, assinalou sobre isso, então ele tenta expressar algo para o exterior de si mesmo. Mas, uma vez que este EX está intimamente relacionado com suas experiências pessoais e as emoções nele, ele sente que pode permitir-se a andar de skate dentro de si, de tal forma que todas as suas emoções e corpo são derretidos em seu próprio mundo. Depois de ler a entrevista, o seguinte pensamento veio em cima de mim. Certamente, ele era apenas ele mesmo e honesto com sua emoção naquele momento. Foi apenas a minha impressão. Seu desempenho e emoção são para ser diferente a cada vez. De acordo com a entrevista, o que ele espera é que você deve valorizar o que você vai se sentir para ver este programa. Ele acha que essa música não tem letra, então o que ele quer transmitir e receber o público, na verdade, de sua ex provavelmente não são os mesmos, mas isso não importa. Desculpe pelo relatório de comprimento e subjetiva. Nova EX era muito pesado para mim e eu estava pensando sobre isso. Agora que eu terminei, eu irei adiante. Obrigado pela leitura . "


So Sweet ★ Days

 This is the report of the second show of Kanazawa FaOI on June 27, Sunday

(PART II)
Part II is about SEIMEI
(Costume)
My friend said a minor change was made in his costume.
The sleeves got larger in width, more like a Japanese traditional costume.
(Jumps)
4S (punk, 2S?) 4T(fall), 3F (o), 4T (fall), 3A-3T (o)
He didn’t do well with his jumps that day. It was partly because of the ice. After finished, he skated towards the certain area and stroked the ice with his blades and hands.
(Performance)
In the show, what made me most surprised was his speed. Obviously he got more speed than in Makuhari. He was skating from one corner to another with an incredible speed.
Further, his overall movements were sharper and more controlled and deliberate than in DOI.
Coreo sequence got stronger and dramatic!
The elements seemed to increase. But, the choreography itself impressed that it was on it’s way and far from the complete even though I knew some parts had not yet included. The overall impression will be much different in competitions.
And ina bauer…. Someone had talked about ina bauer in SEIMEI. In terms of interpretation, it was well mixed in music and effective. Of course, it presented a kind of climax, but the feeling wasn’t as dramatic as in RJ2, Phantom or so.
His spin.. In FaOI, there’s a master of spin. Of course it’s Stephan. His spin is truly masterpiece. Compared with Stephan’s, yuzu’s spin nearly reached Stephan’s level. Oh, it might be exaggerated…. Anyway, it was sure when it came to spin, both two stood out clearly.
About music, it didn’t feel like so Japanesque. That’s partly because the other instruments than the Japanese traditional ones were used enough. The point I noticed was Japanese flute around 2:00 in this video . It sounded as if it came from far away. If he can make supernatural-like atmosphere around here, the program will be different.
Throughout the show, he was apparently in different mode than in one at Makuhari I had previously saw him live. In Makuhari, he felt relaxed and amused himself and audience bringing back his old EX, and at “Believe”, he was skating happily and passionately. In Kanazawa, however, he felt a bit serious and was in a kind of competition mode. He might have switched his mode.
Part III is other things about yuzu and show overall, other skaters. Show itself was great and high-quality entertainment more than Makuhari, I suppose. In Kanazawa, music was gorgeous and programs were better. I guess the layout of Kobe show will be almost the same, as Makuhari’ and Shizuoka’ were so. We can expect the broadcast of KOBE! 
  
"Este é o relatório do segundo show de Kanazawa FaOI em 27 de junho, domingo (PARTE II) Parte II é de cerca de Seimei (Costume) Meu amigo disse que uma pequena alteração foi feita em seu traje. As mangas ficou maior em largura, mais como um traje tradicional japonês. (Saltos) 4S (punk, 2S?) 4T (queda), 3F (o), 4T (queda), 3A-3T (o) Ele não se dão bem com seus saltos naquele dia. Foi em parte por causa do gelo. Depois de terminado, ele patinou em direção à determinada área e acariciou o gelo com suas lâminas e mãos. (Performance) No show, o que me fez mais surpreendeu foi a sua velocidade. Obviamente, ele tem mais velocidade do que em Makuhari. Ele estava patinando de um canto ao outro com uma velocidade incrível. Além disso, seus movimentos globais eram mais nítidas e mais controlada e deliberada do que no DOI. sequência coreo ficou mais forte e dramático! Os elementos parecia aumentar. Mas, a própria coreografia impressionado que era sobre a sua forma e longe da completa embora eu soubesse que algumas partes ainda não tinham incluído. A impressão geral será muito diferente em competições. E ina bauer .... Alguém tinha falado sobre bauer ina Seimei. Em termos de interpretação, foi bem misturado na música e eficaz. Claro, ele apresentou uma espécie de clímax, mas o sentimento não era tão dramático como no RJ2, fantasma ou assim. Sua rotação .. Em FaOI, há um mestre de rotação. É claro que é Stephan. Sua rotação é verdadeiramente obra-prima. Comparado com Stephan de, rotação de yuzu quase atingiu o nível de Stephan. Oh, pode ser exagerada .... De qualquer forma, ele tinha certeza de quando ele veio a girar, ambos dois se destacou claramente. Sobre a música, que não se sente como tal Japanesque. Isso é em parte porque os outros instrumentos que os tradicionais japoneses foram usadas suficiente. O ponto que eu notei foi flauta japonesa em torno de 2:00 neste vídeo . Soou como se viesse de muito longe. Se ele pode fazer atmosfera sobrenatural-like por aqui, o programa será diferente. Durante todo o show, ele estava aparentemente no modo diferente do que em um de Makuhari eu tinha viu anteriormente ao vivo. No Makuhari, sentiu relaxado e divertiu-se e público trazendo de volta seu antigo EX, e em "Believe", ele estava patinando alegremente e com paixão. Em Kanazawa, no entanto, ele sentiu um pouco sério e estava em uma espécie de modo de competição. Ele poderia ter mudado seu modo. Parte III é outras coisas sobre yuzu e mostrar geral, outros patinadores. Mostrar em si era grande e entretenimento de alta qualidade mais do que Makuhari, eu suponho. Em Kanazawa, a música era linda e programas eram melhores. Eu acho que o layout de Kobe show será quase o mesmo, como Makuhari 'e Shizuoka' eram assim. Podemos esperar a transmissão de KOBE!"  

So Sweet ★ Days

This is the report of the second show of Kanazawa FaOI on June 27, Sunday

This is the last part.
(PART III)
(Yuzu other Jumps)
Opening 3A O
Finale 4T O
Jump battle 4Lo O, Soooo gorgeous 4Lo! He seemed happy.
Without fail, he landed all jumps.
(Yuzu with other skaters)
*yuzu & Nam Unfortunately, I didn’t noticed yuzu and Nam.
*yuzu & Javi , yuzu & Johnny, yuzu & Marin Honda
When skaters were standing in a line at the stage after the finale, javi skated towards yuzu second time from the end, they talked each other. At that time, yuzu was next to Johnny! Yuzu also spoke to Marin and tried to catch the timing for her to start to the center of the ice. She failed a few times, but finally she could start. For young skater like Marin, how big experience it was.
*yuzu & Plushenko
They did high-touch beside the stage when yuzu walked towards the ice at his EX .
After yuzu succeeded in 4Lo, they bowed to each other. It was hilarious.
(Others)
(Opening and Finale)
Opening: Sarah (I don’t know music)
Finale: Okamoto, Bolero
I hardly watched the group number, because my eyes pursued only yuzu..
(Skaters)
*Nam (per to request of Matmuh!)
Music: My Funny Valentine (with vocal), and I didn’t notice it, but I read Rachmaninoff piano concerto 2 was also used in its back. Interesting arrangement.
He was said to get taller. I don't remember his jumps in his performance, but in the opening, he fell largely (4S?). I felt his movement got smooth. Further, I read a twitter or so said that yuzu had been watching Nam’s performance and had clapped!
*Brian Joubert (corroboration with musician)
Music: “Time to Say Good by” with Sarah and Okamoto (duet)
Their duet was truly out of this world! Then Joubert was wonderful! Some audience said his performance was one of the best that day. His red costume and his soft and tender expression! I found his new attractiveness.
*Stephan (corroboration with musician)
Music: Piano “Prelude in G minor, Op. 23, No. 5 “(Rachmaninoff ) with Fukuma
“Turandot” with Okamoto
Both of them were amazing! I was too excited and said to my elderly friend, “Now we can’t see Rudolf Nureyev (legendary ballet dancer in 20 century) but we have Stephan Lambiel.” Astonishingly, she replied, “Oh, I saw Nureyev live many years ago!” And she also said that she had three genius performers in her life, who were “Nureyev”, “Tetsuya Kumakawa” (Japanese ballet dancer) in his younger age, and our “YUZU”!
*Johnny (corroboration with musician)
Music: “You Raise Me Up” with Sarah
Sarah’s voice was much more beautiful to hear her live! In her soft and clear voice, Johnny appeared on the ice and started slowly. At that moment, tears came to my eyes, so I could barely see. I never forget that scene. I love Johnny. His personality was shining on the ice. And the costume (overall black, but read area was in the upper back) was chic and lovely.
This is the last of my report. Thank you for reading! Anyway, it was outstanding show. I really hope the programs in Kobe will be the same! (Musicians and skaters are almost the same.)

"Este é o relatório do segundo show de Kanazawa FaOI em 27 de junho, domingo Esta é a última parte. (PARTE III) (Yuzu outros Jumps) Abertura 3A O Finale 4T O salto batalha 4LO O, Soooo lindo 4LO! Ele parecia feliz. Sem falhar, ele desembarcou todos os saltos. (Yuzu com outros patinadores) * yuzu & Nam Infelizmente, eu não notei yuzu e Nam. * yuzu & Javi, yuzu & Johnny, yuzu & Marin Honda Quando skatistas estavam de pé em uma linha na fase após o finale, javi patinou em direção yuzu segunda vez a partir do final, eles conversaram entre si. Naquela época, yuzu estava ao lado de Johnny! Yuzu, também falou com Marin e tentou recuperar o tempo para ela começar ao centro do gelo. Ela falhou algumas vezes, mas finalmente ela poderia começar. Para jovem skater como Marin, como a experiência grande que era. * yuzu & Plushenko Eles fizeram high-touch ao lado do palco quando yuzu caminhou em direção ao gelo em sua EX. Depois de yuzu conseguiu 4LO, inclinaram-se um ao outro. Foi hilário. (Outros) (Abertura e Finale) Abertura: Sarah (Eu não sei música) Finale: Okamoto, Bolero eu quase não assisti o número do grupo, porque meus olhos desenvolvidas apenas yuzu .. (patinadores) * Nam (por a pedido do Matmuh! ) Música: My Funny Valentine (com vocal), e eu não aviso, mas eu li Rachmaninoff piano concerto 2 também foi usado em sua volta. Arranjo interessante. Ele foi dito para chegar mais alto. Não me lembro de seus saltos em seu desempenho, mas na abertura, ele caiu em grande parte (4S?). Senti seu movimento ganhou suave. Além disso, eu li um twitter ou assim disse que yuzu estava observando o desempenho do Nam e tinha aplaudiram! * Brian Joubert (corroboração com o músico) Música: "Time to Say Good by" com Sarah e Okamoto (dueto) O dueto foi verdadeiramente fora este mundo! Então Joubert foi maravilhoso! Alguns platéia disse que seu desempenho foi um dos melhores que dia. Seu traje vermelho e sua expressão suave e macio! Eu encontrei sua nova atractividade. * Stephan (corroboração com o músico) Música: Piano Prelúdio "em Sol menor, Op. 23, No. 5 "(Rachmaninoff) com Fukuma "Turandot" com Okamoto Ambos foram incrível! Eu estava muito animado e disse ao meu amigo idoso: "Agora não podemos ver Rudolf Nureyev (bailarino lendária no século 20), mas temos Stephan Lambiel." Surpreendentemente, ela respondeu: "Oh, eu vi Nureyev viver muitos anos atrás ! "E ela também disse que ela tinha três artistas gênio em sua vida, que eram" Nureyev "," Tetsuya Kumakawa "(bailarino japonês) em sua idade mais jovem, e nossa" YUZU "! * Johnny (corroboração com o músico) Música : "You Raise Me Up", com Sarah voz de Sarah era muito mais bonito para ouvi-la ao vivo! Em sua voz suave e clara, Johnny apareceu no gelo e começou lentamente. Naquele momento, as lágrimas vieram aos meus olhos, então eu mal podia ver. Eu nunca esquecer aquela cena. Eu amo Johnny. Sua personalidade estava brilhando sobre o gelo. E o traje (área geral preto, mas leia estava na parte superior das costas) foi elegante e encantadora. Esta é a última do meu relatório. Obrigado pela leitura! De qualquer forma, foi uma excelente show. Eu realmente espero que os programas em Kobe será o mesmo! (Músicos e patinadores são quase o mesmo.) "

A tradução para o portugues foi feita usando o Goolge tradutor, me perdoem os erros.


0 comentários:

Postar um comentário


This blog is a summary of some facts of life and skater Yuzuru Hanyu career. The idea came from not find almost anything here in Brazil about Yuzuru and / or skating , but when searching the world discovered so things became difficult absorb and organize all ; hence this blog was born .